RODO

 

Klauzula informacyjna dla klientów o przetwarzaniu danych osobowych


Administratorem podanych danych osobowych jest:

PANACEUM Kuliś, Groch, Kokolus Pielęgniarska Spółka Partnerska
19-520 Banie Mazurskie, Kościuszki 1

Kontakt: listowny   19-520 Banie Mazurskie, ul. Kościuszki 1, e-mail: nzop_kulis@wp.pl

Celem przetwarzania danych osobowych  jest  wykonanie usługi

Podstawa prawna: Zgodnie z art. 12 ust. 1 oraz  art. 13 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., zwanego RODO.

Zebrane dane będą przechowywane  przez czas określony w art.29 ustawy o Prawach pacjenta i rzeczniku Praw pacjenta z dnia  6 liastopada 2008 r

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania.

Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do PUODO, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących, narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., zwanego RODO.

Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest obowiązkowe  a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wykonania usługi.

 

OGÓLNA KLAUZULA INFORMACYJNA

O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO” art. 13 ust. 1 i 2), informujemy o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz o przysługujących Tobie prawach z tym związanych.

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest "Panaceum" Kuliś, Groch, Kokolus Pielęgniarska Spółka Partnerska, ul. Kościuszki 1, 19-520 Banie Mazurskie, tel. 87 615-38-92, www.panaceumkgk.pl.

  2. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:

    1. art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego. Są to obowiązki, o których mowa w ustawie o prawach pacjenta oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia i służą do następujących celów:

      • ustalenie Twojej tożsamości przed udzieleniem świadczenia, w szczególności poprzez zgłoszenie do objęcia opieką medyczną, weryfikacje danych podczas umawiania wizyty na odległość(o ile taka ma miejsce), jak również w gabinecie lekarskim;

      • prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej;

      • rozliczenia dokonanych świadczeń z Narodowym Funduszem Zdrowia lub innym podmiotem finansującym te świadczenia;

      • archiwizacja Twoich oświadczeń, w których upoważniasz inne osoby do dostępu do Twojej dokumentacji medycznej oraz udzielanie im informacji o stanie Twojego zdrowia;

      • dokonanie rozliczenia podatkowego związanego np. z wystawianiem rachunków za wykonane przez nas usługi;

    2. art. 6 ust. 1 lit. f RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. dochodzenia ewentualnych roszczeń prawnych a także prowadzenia monitoringu wizyjnego (w związku z Art. 222 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz Art. 23a ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej);

    3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO - na podstawie zgody udzielonej w celach określonych każdorazowo w przekazywanych formularzach zgody, np. w celu kontaktu pod podanym przez Ciebie numerem telefonu, adresem e-mail czy adresem pocztowym aby np. potwierdzić rezerwację bądź odwołanie terminu wizyty, przypomnieć Ci o nim, poinformować o konieczności odpowiedniego przygotowania się do umówionego zabiegu, itp.

  3. Twoje dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:

    1. w związku z przetwarzaniem, o którym mowa w pkt 2, odbiorcą Twoich danych osobowych będzie przede wszystkim Narodowy Fundusz Zdrowia lub inny podmiot finansujący świadczenia opieki zdrowotnej;

    2. innym podmiotom leczniczym, współpracującym z nami w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności opieki zdrowotnej;

    3. dostawcom usług zaopatrujących nas w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające udzielenie świadczeń zdrowotnych oraz zarządzanie naszą organizacją, np.: dostawcom usług teleinformatycznych, prawnych (w szczególności dotyczących ochrony danych osobowych), firmom kurierskim i pocztowym);

    4. osobom upoważnionym przez Ciebie w ramach realizacji Twoich praw pacjenta;

  4. W związku z przetwarzaniem Twojej dokumentacji medycznej, mamy obowiązek przechowywania jej przez okres co najmniej 20 lat od dnia dokonania w niej ostatniego wpisu. Z zastrzeżeniem tego terminu, jeżeli dane były przez nas przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń, w tym celu przetwarzamy dane przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego. Wszelkie przetwarzanie na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. Po upływie wyżej wymienionych okresów Twoje dane zostaną usunięte lub poddane anonimizacji.

  5. Korzystanie naszych usług jest w pełni dobrowolne, jednakże jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, jednak niepodanie danych może skutkować odmową rezerwacji wizyty czy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Obowiązek prawny przetwarzania Twoich danych posiadamy również ze względów rachunkowych czy podatkowych. Niepodanie danych może skutkować np. niemożnością wystawienia na Twoją rzecz faktury czy imiennego rachunku. Jeżeli podajesz nam swój numer telefonu czy adres e-mail, odbywa się to na zasadzie dobrowolności – ich niepodanie nie będzie skutkowało odmową udzielenia świadczenia zdrowotnego, lecz nie otrzymasz od nas powiadomień z potwierdzeniem wizyty, informacji o wynikach itp.

  6. W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z zastrzeżeniem jednak zasad gromadzenia i przetwarzania danych w dokumentacji medycznej, o których mowa w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);

  7. Twoje dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.


All content © PANACEUM. All rights reserved.